nasveti za krepitev imunskega sistema

Nasveti za krepitev imunskega sistema

Naš imunski sistem je zelo pomembne, še posebej sedaj, ko nam preti Covid-19 in mnoge druge bolezni. Zato je tu nekaj nasveti za krepitev imunskega sistema za izboljšavo našega zelo cenjenega imunskega sistema. Najprej si bomo pogledali, kaj sploh je imunski sistem. Naš imunski sistem je ščit ali obrambni mehanizem našega telesa. Ščiti nas pred tujki, boleznimi, virusi, glivami, bakterijami, paraziti in mnogo več, ki nam in našemu telesu le škodujejo. Na imunski sistem vplivajo mnogi dejavniki, lahko pa ga tudi okrepimo z veliko različnimi stvarmi. Veliko vpliva na naš imunski sistem imajo prehrana, spanje, hormoni in stres. Prav tako, se imunski sistem slabša z leti, zato je treba nanj še bolj paziti.

Prehrana je glavna pri krepitvi imunskega sistema. Uživati moramo dovolj vitaminov in mineralov, katere lahko dobimo s hrano(pogosto sta do sadje in zelenjava) ali hranilnimi dopolnili(tableti, vitaminski bonboni, sirupi). Pomembni vitamini so:

  • vitamin A, ki ga najdemo v  bučah, korenju in špinači, sladkem krompirju in jajcih. Poleg izboljšanju imunskega sistema pomaga tudi naši koži in očem.
  • vitamin D, ki je v sončnih žarkih, ribah, jajcih in gobah. Pomaga nam tudi, da imamo zdrave kosti in zobe.
  • vitamin E v mandljih, sladkem krompirju, avokadu in oljih. Vitamin E je odličen antioksidant. Pomaga tudi pri zdravju srca, ožilja in kože.
  • vitamin C , ki je v papriki, kiviju, pomarančah, jagodah, limonah, brokoliju in cvetači. Poleg izboljšanja imunskega sistema pomaga tudi pri tvorbi kolagena(to je vezivno tkivo nape kože) in presnovi(absorpciji železa v naše telo).
  • vitamin B6 v pistaciji, lososu, piščančjem mesu, puranjem mesu in svinjini. ta vitamin uravnava tudi delovanje hormonov in zmanjšuje utrujenost. Pomaga da živčni sistem deluje normalno in spodbuja kognitivni razvoj. Pomaga pri proizvodnji belh krvnih celic te pa se borijo proti okužbam.
  • folna kislina, ki je v fižolu, zeleni listnati zelenjavi, lečah, čičeriki, jajcih, grahu, belem in črnem fižolu in v soji. Folna kislina ali B9 je potreben za normalno psihološko delovanje in zmanjšuje utrujenost. Pomaga tudi pri sintezi DNK, krvi in zdravem razvoju zarodka. Zato je pomemben za nosečnice.
  • baker, najden v govejih jetrih, mandljih, kakavu, sezamovih semenih, soji, lešnikih in pistaciji. Ta vitamin pomaga pri rasti, zdravju kosti, presnovi železa in delovanju živčnega sistema. Pomaga tudi pri rasti in delovanju živčnega sistema.
  • cink, ki ga najdemo v jogurtu, govedini, indijskih oreščkih, soji, arašidih, jajcih, ovsenih kosmičih, pšenici, kromprju in mesu. Cink pomaga tudi pri celjenju ran, kognitivnih funkcijah in sintezi DNK. Omogoča rast in razvoj telesa, zdravju kosti, nohtih in koži.
  • selen v ribah, govedini, perutnini, jajcih, brazilskih in indijskih oreščkih, školjkah in škampi. Selen pomaga pri reprodukciji, nastanku DNK in ščiti naše telo pred oksidativnimi poškodbami in okužbami.
  • železo v jetrih, sardinah in črnem fižolu, jajcih, sojah, lečah, grahu, rozinah, čičeriki in suhih marelicah. Železo pomaga tudi pri sintezi DNK, dihanju, metabolizmu in razvoju možganov.

nasveti za krepitev imunskega sistema

Najboljša hrana za dvig odpornosti in krepitev imunskega sistema pa so citrusi (pomaranče, klementine, mandarine, limone), rdeča paprika, brokoli, česen, ingver, špinača in jogurt.

Citrusi in rdeča paprika so odlični viri vitamina C. Rdeča paprika vsebuje tudi veliko vira beta karotena iz katerega nastane vitamin A, ta pomaga pri zdravih očeh in zdravi koži. Brokoli je napihnjen z vitamini in minerali. Vsebuje vitamin A, C, E in mnogo drugih antioksidantov, ki vplivajo na naše telo pozitivno. Česen je znan antibiotik. Upočasnjuje strjevanje arterij in naj bi bil dokazan, da znižuje krvni tlak. Ingver pomaga pri zdravju grla in slabosti in zniževanju holesterola. Špinača je bogat vir vitamina C, A in E, antioksidantov in beta karotena. Ko pa jemo jogurte je najbolje, da izberemo tiste z čim manj dodatnih arom, barvil in sladkorjev. Tak navaden jogurt zna biti kisel, zato lahko dodamo žličko medu ali agavinega sirupa. Jogurt zna biti tudi dober vir vitamina D, ki pa seveda pomaga in krepi imunski sistem.

Vitamin D je zelo pomemben pozimi in v temnih dneh, ko ga ne moremo dobiti veliko s sončno svetlobo. Takrat je najbolje, da jemljemo tablete ali gumi bonbone, ki vsebujejo vitamin D.

Prav tako je za okrepljen in močan imunski sistem pomembno dovolj spanja saj nam ta daje energijo. Pomankanje spanja in visok nivo stresa pa je pogubno za imunski sistem, saj stres znižuje odpornost telesa.  Zato, če želimo krepiti naš imunski sistem potrebujemo znižati naš nivo stresa, kar pa lahko storimo tako, da preživljamo več čas v naravi, na svežem zraku, si privoščimo dolgo kopel ali gledamo našo najljubšo nadaljevanko. Čas preživljen zunaj pa ne pomaga le pri krepitivi imunskega sistema ampak tudi pomaga našemu telesu, tako kot fizična aktivnost znižuje naš krvni tlak in nam prinese več veselja in zadovoljstva.

Avtor prispevka:

63   Posts

Vsi prispevki