prehranska dopolnila

Prehranska dopolnila: zagotovite podporo vašemu organizmu

Poseganje po prehranskih dodatkih je v zadnjih letih postalo zelo popularno. Je to le modna muha in metanje denarja skozi okno ali so izdelki na tržišču resnično učinkoviti? Kvalitetna prehranska dopolnila bodo zagotovo pripomogla k podpori vašega organizma, zato je uživanje smiselno. Seveda je izbira izdelka pogojena z zdravstvenim stanjem, potrebami posameznika in nekaterimi drugimi dejavniki. V današnjem članku lahko preberete več o prehranskih dopolnilih in se na podlagi nasvetov odločite za nakup popolnega izdelka.

Kaj so prehranska dopolnila?

So izdelki, s pomočjo katerih dopolnimo našo prehrano in preprečimo pomanjkanje hranil, ki jih telo ne more samo proizvesti v zadostnih količinah. Najbolj popularne oblike so praški, pastile, tablete, kapsule in nekatere druge. Vse oblike uživamo v manjših količinah, saj prehranska dopolnila niso namenjena nadomeščanju hrane.

Razlika med prehranskimi dopolnili in zdravili

Prehranskih dopolnil ne smemo enačiti z zdravili. Res je, da so proizvedena v podobnih oblikah, kljub temu pa je njihova vloga drugačna:

• Zdravila so medicinski izdelki, ki povzročijo zdravilni, imunski ali presnovni učinek. Uporabljamo jih za zdravljenje oziroma preprečevanje bolezni.

• Prehranska dopolnila so sestavljena iz posameznih ali kombiniranih hranil v koncentrirani obliki. Spadajo pod živila, zato jih obravnavamo v okviru živilske zakonodaje.

Najbolj pogoste sestavine v prehranskih dopolnilih

Prehranska dopolnila največkrat vsebujejo vitamine in minerale ter nekatere elemente v sledovih, včasih pa tudi druge snovi, kot so rastlinski izvlečki ali mikroorganizmi. Kombinacija različnih sestavin in pravilna uporaba ima na telo izjemen hranilni in fiziološki učinek, seveda pa mora biti njihova uporaba dokazano varna.

Je uživanje prehranskih dopolnil nujno?

Zdravi posamezniki, ki se uravnoteženo prehranjujejo po navadi ne potrebujejo prehranskih dodatkov, kljub temu pa obstajajo izjeme:

1. Nosečnice
Pri ženskah, ki načrtujejo otroka in nosečnicah je dodajanje 400 µg folne kisline nujno za normalen razvoj ploda. Folat sicer najdemo tudi v hrani, žal pa ga ženske v rodni dobi zaužijemo premalo.

2. Posamezniki, ki večino dni preživijo za štirimi stenami
Vitamin D je eden izmed najpomembnejših vitaminov, ki pripomorejo k zdravju organizma. Ste vedeli, da je njegova sinteza pogojena s sončno svetlobo? Pri ljudeh, ki večino dni preživijo v zaprtih prostorih, je dodajanje tega mikrohranila v obliki dopolnila smiselno, saj jih sonce ne more pobožati po koži. Zaradi geografske lege Slovenije in nizke moči sonca bi morali v jesenskem in zimskem času po vitaminu D posegati tudi vsi ostali prebivalci države.

3. Vegani
Vitamin B12 se nahaja v hrani živalskega izvora, v minimalnih količinah pa tudi v fermentiranih živilih. Vegani, ki se prehranjujejo le s hrano rastlinskega izvora, morajo nujno uživati vitamin B12 v obliki prehranskega dopolnila.

4. Kadilci in športniki
Kadilci in osebe, ki se intenzivno ukvarjajo s telesno vadbo, imajo povišane potrebe po nekaterih hranilih. V tem primeru so prehranska dopolnila izredno koristna za normalno delovanje organizma.

5. Drugi
Uživanje prehranskih dodatkov je priporočljivo oziroma obvezno tudi pri bolezenskih stanjih, ki povzročajo slabo absorpcijo hranil, nekaterih drugih zdravstvenih stanjih in pri hranilno revnem načinu prehranjevanja.

Pri hranilno revnem načinu prehranjevanja je dodajanje prehranskih dopolnil smiselno.

Lahko s prehranskimi dodatki nadomestimo uravnoteženo prehrano?

Uravnotežena prehrana je vedno najboljša izbira, zato je nadomeščanje s prehranskimi dopolnili nesmiselno oziroma tvegano. Hrana, ki jo vnašamo v telo, je bogata z mnogimi hranili in varovalnimi snovmi, medtem ko dodatki vsebujejo le točno določene učinkovine. Prehranska dopolnila so zato le eden od izdelkov, ki pomagajo pri izboljšanju našega prehranskega stanja.

Koristi in tveganja pri uživanju prehranskih dopolnil

V primeru, da s prehrano ne zaužijemo dovolj pomembnih hranil in drugih snovi, je poseganje po prehranskih dopolnilih smiselno in priporočljivo. Pazite le, da boste uživali primerne količine, saj neustrezna raba in izkoriščanje dodatkov predstavljata tveganje za zdravje. Pred uporabo vedno preberite navodila in upoštevajte referenčne vrednosti za vnos hranil.

Referenčne vrednosti za vnos hranil

Kadar se odločimo za uživanje prehranskih dodatkov, moramo upoštevati priporočene vrednosti za vnos hranil. Na ta način bomo omogočili polno učinkovitost izdelka in se zaščitili pred prehransko pogojenimi boleznimi. Le ustrezna količina zaužitega dopolnila ima dokazane koristi na naše telo. Prenizke količine ne bodo učinkovite, s pretiranim uživanjem pa lahko ogrozimo naše zdravje.

Varno uživanje prehranskih dopolnil

Pobrskajte po internetu in poiščite podjetje, ki proizvaja kakovostna prehranska dopolnila. Le tako si boste zagotovili varen izdelek, ki bo zagotavljal dober hranilen in fiziološki učinek. Svetujemo vam, da pred uporabo vedno preberete deklaracijo, saj boste tam našli vse pomembne informacije glede izdelka. Podrobno preučite sestavine, navodila za uporabo in priporočeno količino, šele nato začnite z uživanjem. V primeru dvomov se pred uporabo posvetujte s strokovnjakom. Prehranska dopolnila so varna za večino ljudi, seveda pa je vse odvisno od vašega zdravstvenega stanja in potreb. Izberite obliko dopolnila, ki vam najbolj ustreza, za varno uživanje pa vedno upoštevajte priporočila glede odmerjanja in ostala navodila za uporabo.

Pred uporabo vedno preberite deklaracijo.

So vsa prehranska dopolnila kakovostna?

Na tržišču najdemo dopolnila različnih potrošnikov, seveda pa se kakovost izdelkov zelo razlikuje. Kljub temu, da bi morali biti vsi izdelki varni, velikokrat pride do odpoklicev, ki kažejo na neustreznost izdelkov. Svetujemo vam, da se izogibate kupovanju dopolnil preko nepreverjenih ponudnikov. Zavedajte se, da visoka cena ne zagotavlja kakovosti, seveda pa pri ugodnih izdelkih previdnost ni odveč. Izogibajte se dodatkom, ki obljubljajo čudeže. V takih primerih naj se vam vklopi rdeč alarm, saj gre zagotovo za zavajanje kupca. Trditve, ki obljubljajo zdravilne učinke in preprečevanje bolezni so namreč prepovedane.

Na kaj moramo paziti pri nakupu?

Izberite kvalitetno prehransko dopolnilo, ki je sestavljeno iz kakovostnih učinkovin. Na deklaraciji vedno poiščite količino sestavin in preverite od kod izvirajo. Pomagajte si s študijami, raziskavami in priporočili, ki bodo pripomogli k pravilni odločitvi. Izberite izdelek, ki ne vsebuje nepotrebnih snovi in težkih kovin, ki bi lahko predstavljale tveganje za zdravje. Izberite kakovostno dopolnilo, ki ga proizvaja ugleden proizvajalec. Zahtevajte vse pomembne certifikate, ki dokazujejo, da izdelek izpolnjuje standarde kakovosti.

Kje kupiti kakovostna prehranska dopolnila?

Na spletni strani podjetja Dodajprehrani.si boste našli široko ponudbo prehranskih dodatkov Henry Blooms. Izdelki se ponašajo z licencami, ki zagotavljajo najvišjo kakovost izdelka.

Za kakršnokoli vprašanje glede prehranskih dopolnil so vam strokovnjaki iz podjetja vedno na voljo. Pokličite jih na telefonsko številko 070/ 557/ 788, veseli pa bodo tudi vašega sporočila na elektronski naslov info@algena.si.

Rate this post

Avtor prispevka:

238   Posts

Vsi prispevki