električni skiro

Ali električni skiro sploh lahko uporabljate v Sloveniji?

Ali električni skiro sploh lahko uporabljate v Sloveniji? Po črki zakona, ne. Pa pojdimo od začetka. Električni skiroji so bili postavljeni na trg kot električni dvokolesniki v iskanju rešitve trajnostne mobilnosti. Svoj razcvet so doživeli v letu 2017 v Kaliforniji. Seveda so tam temu takoj prilagodili zakon. Pojav električnega skiroja pa je presenetil Evropo popolnoma nepripravljeno, kar se tiče prometne zakonodaje za električne skiroje. In tako so se začeli obstoječi zakoni razlagati na različne načine. V Sloveniji so se prvi električni skiroji pojavili leto dni pozneje. Svoj razmah pa doživeli v letu 2019 in njihova uporaba se samo še povišuje. Tudi naše zakonodajalce je ta pojav presenetil in šele v zadnjem času je na njihovi mizi novela o dopolnitvi zakona. Medresorsko jo ureja skupaj več ministrstev. Tako da trenutno, po črki zakona, uporaba električnih skirojev v Sloveniji ni dovoljena.

elektricni-skiro-2

Osebo, ki vozi električni skiro na javnih površinah, pa se kaznuje z globo 500€. V Zakonu o cestnem prometu piše v petem odstavku  97. člena sledeče: »V cestnem prometu je prepovedana uporaba posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in ki presegajo hitrost gibanja pešcev…. S 500 evri se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbo petega odstavka tega člena.«  Sem tako spadajo tudi električni skiroji. Torej teoretično lahko vozite električni skiro na kolesarskih stezah, pločnikih, poteh za pešce in na območjih umirjenega prometa. Vendar s svojo prisotnostjo ne smete ogrožati pešcev in kolesarjev. In ne smete preseči njihove povprečne hitrosti. Na cesto pa ne smete v nobenem primeru. Tako zakon.

Kako pa zgleda izvajanje zakona v praksi. Policisti se od problema distancirajo. Zanje so vozniki električnih skirojev do neke mere izenačeni s kolesarji. Ob morebitni prometni nesreči pa se kaznuje povzročitelj. V tujini je že prišlo do več prometnih nesreč, kjer so vozniki električnih skirojev pešce povozili do smrti. V Španiji so uporabo električnih skirojev, ob vse več prometnih nesrečah s smrtnim izidom, začasno prepovedali. Medtem pa temeljito pripravili zakonodajo.

elektricni-skiro-3

Enako se je zgodilo tudi na Novi Zelandiji in Švici. Osebno sem uporabi električnega skiroja naklonjena. Električni skiro je trajnostno prevozno sredstvo in odlična različica za lažje premagovanje razdalj v mestnem okolju. Želim pa si, da se sprejme ustrezna zakonodaja na tem področju še preden pride do prometne nesreče s smrtnim izidom. Je pa že prihajalo do prometnih nesreč, kjer so bili udeleženci vozniki električnega skiroja in niso nosili zaščitne čelade. Saj tudi o tem zakon še ne piše.

V pripravi pa je osnutek zakona, ki bo voznike električnih skirojev nekako izenačil s kolesarji. In bo čelada prav tako obvezna za voznike do dopolnjene polnoletnosti. Zanimive podatke pa sem našla na spletu. Kljub temu, da po črki zakona uporaba električnih skirojev v Sloveniji še ni dovoljena, ena večjih slovenskih zavarovalnic kljub temu zavaruje za zavarovanje odgovornosti in asistence kolesarjev ter uporabnikov posebnih prevoznih sredstev. Asistenco na poti ponuja tudi nekaj drugih, za to pooblaščenih, organizacij. Verjamem pa, da bo električni skiro pomenil pravo revolucijo v mikromobilnosti nove dobe prometa v Sloveniji.

Rate this post

Avtor prispevka:

235   Posts

Vsi prispevki