črni petek

Črni petek; vsakoletna nakupovalna norija

Črni petek ali bolj poznan pod  angleškim izrazom ‘Black Friday’ je dan, ki v Ameriki sledi Zahvalnemu dnevu. Na ta dan se cene najrazličnejših storitev in izdelkov v številnih trgovinah, na račun visokih popustov, drastično znižajo. Črni petek zato neformalno nosi tudi ime otvoritveni dan za predbožično nakupovanje. Tradicija Black Friday mrzlice se je začela kje drugje kot v Ameriki in se po njihovem zgledu razširila širom sveta. Številne trgovine za kupce svoja vrata odprejo veliko prej in jih zaprejo šele pozno v noč, ponekod celo po polnoči. V trgovine se na ta dan zgrinjajo množice ljudi, ki pogosto s svojim nenadzorovanim vedenjem povzročajo pravo nakupovalno norijo. Trgovine so na črni petek oblegane in polne do zadnjega kotička, spletne strani pa delajo s polno paro. Ta dan tako številne trgovce postavlja na hudo preizkušnjo, polno stresa in predpriprav.

Priprave v polnem teku

Bližanje črnega petka med potrošniki povzroča pravo nakupovalno evforijo, kar trgovci dobro izkoriščajo. Čeprav se nikoli ne ve, na kateri dan bo črni petek, se ve da vsako leto dogodek pade na dan v novembru. V letu 2021 boste lahko po neverjetno znižanih cenah kupovali 26. novembra. Trgovci se tako pogosto že mesece prej pripravljajo in sestavljajo marketinško strategijo, ki jo bodo unovčili na ta dan. Črni petek namreč prinaša velike dobičke, trgovci pa se kar grebejo za stranke.

Oglaševalske kampanije so tako strogo ciljno usmerjene v oglaševanje črnega petka, pripravljajo se popusti, katerih višina in število sta natančno določena. Nikar ne mislite, da trgovci kar vse naokoli delijo popuste na svoje izdelke, samo zato da bi si jih lahko vi privoščili. Za črnim petkom tako stoji dobro premišljena strategija pospeševanja prodaje in večanja dobička. Marketing je namreč umetnost, ki mora za izkazovanje uspeha biti dobro zasnovana.

Od kje izvira črni petek

Razlag imena črni petek je veliko. Najbolj priljubljena je ta, da so prodajalci večino leta poslovali slabo in z veliko izgubo, nato pa so z začetkom praznične sezone, po zahvalnem dnevu, končno priplezali na zeleno vejo in iz rdečih številk izplavali v črne. Prva uporaba izraza črni petek naj bi izvirala iz Filadelfije, in sicer se je izraz davnega leta 1961 uporabil za poimenovanje gostega prometa in gneče na pločnikih na ta znameniti petek po dnevu zahvalnosti. Izraz ‘Black Friday’ se je tako ohranil vse do danes, njegova uporaba pa razširjena po celem svetu.

črni petek 1

Nasveti za petkovo nakupovanje

Spodaj vam pripravljamo tri priročne nakupovalne trike, s katerimi bo petkovo nakupovanje zabavno in koristno, saj se boste z njihovo pomočjo lahko preprosto izognili brezglavemu zapravljanju:

  1. Na bližajoče se razprodaje se pripravite. Na spletu si oglejte ponudbo trgovcev in razmislite, kaj trenutno res potrebujete ali kaj bi želeli kupiti svojim najbližjim. Na ta način boste morda že izvedeli informacije o prihajajočih popustih in se lažje organizirali,
  2. Nasvet ni namenjen zgolj kupovanju na črni petek, ampak je priročen tudi za preostanek leta – pomembna je cena izdelka in ne višina popusta. Ko veste, kaj želite kupiti primerjajte cene različnih ponudnikov in izberite najbolj ugodnega. Morda bo izdelek pri ponudniku brez popusta celo nižja kot pri tistem, ki je pripravil popust,
  3. Najboljša ponudba bo razprodana najhitreje. Ni vam potrebno čakati predolgo in se po nakupih odpravite čim prej – v ta namen lahko izkoristite spletno trgovino, kjer se popusti pogosto začnejo prej, kot v fizičnih trgovinah.

Namen črnega petka je predvsem to, da izkoristite ponujene popuste in si privoščite nekaj, kar si že zelo dolgo želite, pa vas pri tem ovira višina redne cene. Veliko potrošnikov izkoristi ta dan za nakup daril, namenjenih decembrskemu obdarovanju. Poskusite se izogniti nakupovalni evforiji množice in ne zapravljajte brezglavo. Namen nakupov v tem prazničnem času je predvsem obdarovanje najbližjih in sebe. Zato si podarite nekaj, kar vam bo ogrelo srce in dušo.

Rate this post

Avtor prispevka:

239   Posts

Vsi prispevki